KrF stenger for hvem?

Om KrF åpner for samarbeid med Ap, slik det antydes på nyhetene i dag, blir spørsmålet: Hvem stenger de for? Betyr en eventuell åpning for Ap (=sosialisme light) også en åpning for Jens sine venninner, Kristin og Liv Signe, sier jeg: Farvel KrF! Det er dømt til å mislykkes! Frihetsberøvende, kontrollerende og reguleringskåte betong-sosialister (SV) fungerer nemlig ikke som samarbeidspartner for KrF! Sp må på sin side bestemme seg for hva det vil. Jeg tror ikke at Sp p.t. er en attraktiv samarbeidspartner for noen.

Åpner KrF for FrP og Høyre, og stenger alle andre ute, er det sikkert hakket bedre for noen , men ikke for alle i KrF. Det vil nok også gå galt - ihvertfall på sikt! Hvordan kan et kristen idéparti som er tro mot kristne grunnverdier og kristen nestekjærlighet håndtere ultraliberale, hedonistiske og kyniske FrP over tid?

Illustrasjonsfoto: På vei mot et KrF i Jon Lilletuns ånd?

Om ikke sentrumsalternativet kan gjenskapes på kort tid, gjenstår det bare ett alternativ: En storkoalisjon AP-KrF-V-og H. Dette innebærer at SV og FrP fryses og marginaliseres ut på hver sin side av norsk politikk og at Sp dør. Jeg vet ikke selv hva jeg skal mene om dette, men et slikt KrF er i alle fall et KrF i Jon Lilletuns ånd. Og Jon Lilletun var en klok mann...

Kommentarer

  1. Ja, dette høres vettugt ut, Kan ikke svelge samrøre med FRP, på sikt tror jeg de vil vise sitt sanne ansikt. Forstår ikke at "kristenfolket" kan ha så veldig sympati med dem.
    Jeg kaller dem "vær deg sjøl nok-partiet"

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Islamsk ekstremisme hindrer trosfrihet

Baby på flukt

Jul… men ikke som før!